søndag 10. februar 2013

Ostesnurrer på fastelavenssøndag

Sov lengre enn planlagt i dag, men shit au.
Startet dagen med baking.
Har pittelitt bakedilla for tida.
Lagde ost og skinke snurrer, og boller så klart.


Sen frokost.


Fineste koppen...
-eller styggeste...
Tror det kommer an på øya som ser.
Jeg digger ihvertfall dette frokost settet fra 
Staffordshire Potteries.
Tror det er ca like gammelt som meg;)


Da jeg lager snurrer bruker jeg
denne oppskrifta som
egentlig er til horn. 

500 gr hv.mel
40 gr smør
1 ts salt
3 3/4 dl melk
1 pose tørrgjær

Elt sammen.
Jeg dropper forheving -
fordi det er så kjedelig å vente.
Ruller deigen til et rektangel,
legger på skinkeskiver,
river over ost &
spruter over litt chili ketchup.
Hever i 30 min.
Steker på 240 grader i
10-15 minutter.

Bollene puttet jeg i fryseren nå.
Vi har vært på farten nesten hele dagen,
så de får vi spise en annen dag.
Har bl a vært på loppis i dag,
og så har jeg fått 3 fine skatter
av en som driver med oppussing.
Bilder kommer bare jeg er
hjemme i dagslys.

Har hatt en superfin helg
og er laddad og klar for en ny uke.

2 kommentarer:

  1. Så smart å bake opp slikt å putte i fryser`n. Kopierer og limer inn den oppskriften jeg altså og lagrer den i dokumentene mine :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  2. Nam!! Oppskrift må prøves! Finfin kopp fra Staffordshire. Gleder meg til å se loppeskattene dine! Spennende blogg du har! Jeg er også svært glad i gamle skatter og retro:)

    Klem:)

    SvarSlett