mandag 4. februar 2013

Gamle fine stringhyller

På lørdag kom kuppet mitt som
jeg nevnte i
innlegget den 22.jan.
Var rimelig spent da jeg dro for 
å hente pakken.
Var det verdt 460 kr i porto mon tro.
Første skuffelse var å se at posten ikke hadde håndert
pakken min med kjærlighet.
Ene hjørnet på pakken var helt åpen.
Ble forbanna på posten, jeg betaler nesten 500 kr for at de skal slenge
pakken min rundt.
Kommer hjem og pakker opp
mine gamle "nye" stringhyller.
Og ser at selger har tapet sammen hyllene med tape
fra Biltema....



Uansett hvor forsiktig jeg dro av teipen
så sto det Biltema over alt på 2 av hyllene.
Så gårsdagen gikk med til og fjerne lim med
aceton, negllakkfjerner og rødsprit.
Tok ca 5 timer,
og hyllene ble selvsagt skadd i overflaten,
men et par runder med Joni gjorde
at det ble greit.
Har ikke lyst til å male eller lakke disse.
De var fra selger sine besteforeldre,
så dette er jo gammelt gull.

Den ene stringen har kommet opp på veggen:


Den henger over et gammelt TV-møbel.
Tv´en er fjernet og skapet skjuler stereoanlegget.


Ble fornøyd til slutt, 
jeg er nå den heldige eier
av 2 string bokhyller.
LYKKE
Det står stempler på hyllene,
noen som vet om de sier noe om
de er fra 50 el 60 tallet?


Kommer nok flere bilder
fra denne hyllen.
Måtte bare knipse noen bilder mens det 
ennå var litt dagslys.
Tror den andre hylla også må opp i stua,
planen var egentlig at den skulle henges over pulten min...
-men det frister mer å henge den over retro skatollet vi har i stua.

Ønsker deg en flott og innholdsrik uke.

4 kommentarer:

  1. Kjærevene, hadde jeg åpnet pakken med slik tape rundt hadde jeg begynt å grine!! Skikkelig flaks at du klarte å redde de og fikk de fine igjen da! Kunne jo gått skikkelig ille!

    Passet jo perfekt over skapet ditt. (synes du har mye kult selvom det er sååå langt fra det jeg definerer som gull og lekkert!) Men du har det så gjennomført at det er kjempelekkert!

    Ønsker deg en fortsatt trivlig uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tårene var ikke så langt unna... Hehe, definisjonen min av gull er rimelig nærme andre sin søppel:)

      Slett
  2. Stringhyller er så fiiint!! Men så kjedelig med den tapen!! Er det mulig liksom!!?!?
    Men det var jo bra det ble fint etter iherdig innstas :)
    Takk for besøket inne hos meg :) Det var hyggelig.

    SvarSlett
  3. Ja, de er kjempefine. Og så er det så enkelt og flytte om på hyllehøydene.

    SvarSlett