tirsdag 12. mars 2013

Nye brukte skatter

På fredag rakk
jeg endelig en tur
på skattejakt til nabokommunen.
Der ligger min favorittbruktbutikk,
som er full av skatter.


Hånda sto og ventet på meg... den
klarte jeg nemlig å glemme å kjøpe i min iver
sist jeg var der.
Sendte snille butikkdamen en melding på
face, om hun kunne være så snill og 
gjemme den til jeg kom tilbake.
Den lille sorte mugga har jeg kjøpt av henne tidligere.
Ugla kjenner vel de fleste igjen.


Fine fuglen fant jeg også der,
den ble blank og fin etter en runde med Joni.
Lysestaken til høyre fant jeg også på turen.


Skapet har inneholdt TV,
nå skjuler den
stereoanlegget.
Mannen har satt hengsler på høyttaleren,
så den fungerer som den dør.
Inni der ligger en stabel med 
de mest spilte CD platene -
som egentlig aldri bli spilt.


Mine favoritt-ting
akkurat nå.
Vasen er fra loppis, den
har fått seg en runde med
gull-lakk.
Litt nytt litt gammelt
slik jeg liker det.

2 kommentarer:

  1. Hei på deg. Så hyggelig å få kommentar fra deg inne hos meg, og at du vil følge bloggen. Jeg smiler og setter stor pris på det :-)

    Jeg elsker tvbenken din. Den var utrolig fin! Og kan ikke si noe annet om det som står oppå. Det var litt av en samling. Nydelig :-) Håper du har hatt en fin kveld, så snakkes vi nok igjen :)
    Klem fra Monica.

    SvarSlett
  2. Så fin samling du har! Ser endel som jeg kunne tenkt meg. Klem.

    SvarSlett