lørdag 29. september 2012

Ved, ved og atter ved

Tidligere denne uka leide Mr Altmuligmann
en mann for og felle en bjørk på 
tomta til et hus vi leier ut.

I dag har jeg ryddet kvister,
mens Mr Altmuligmann har kappet
og kløyvd.


Gledet meg ikke akkurat til å være med på
og ta fatt på dette. Men etter
5 timer var i vi i mål og hadde fått ryddet jordet,
og fått med veden hjem.


Mr Altmuligmann har kappet bjørka i passe store
biter slik at jeg klarte og bære de opp på hengeren.
Etterhvert ble bitene så tunge at jeg måtte melde pass...


Kaffepause må til for og samle krefter:)


På det største var treet 75 cm i diameter.
Blir masse fin bjørkeved til
neste vinter av dette treet.


Nå nyter jeg en velfortjent 
skvett rødvin.

Ha en flott lørdagskveld:)

Klem

Mona

4 kommentarer:

  1. den rødvinen var virkelig fortjent, for jeg vet hvor mye jobb det er med ved :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Kjempefin blogg Mona! Stå på :)

    SvarSlett
  3. Takk fru: Lærum, den nytes med god samvittighet:) Det værste står igjen og det er kløyvinga, men den overlater jeg fullt og helt til Mr Altmuligmann. Bra han liker og bruke muskelkraft:)

    SvarSlett