onsdag 26. september 2012

Emalje (Emalox) i hvitt og grønt

De fleste, inkludert meg selv kaller disse fatene
for emaljefat.
Har sett noen irritere seg over dette på
noen forum/grupper pga at det er 
eloksert aluminium som er rette navn på disse fatene/bollene.
Pytt pytt, jeg velger fortsatt og kalle det
for emalje, for da skjønner de fleste hva jeg mener når jeg 
sier at jeg samler på det:)


Min bittelille hvite samling.



2 små boller og en asjett.

Har bittelitt grønt også


Bollen har jeg fått av mamma.
Den har jeg spist mye frukt og potetgull av
opp gjennom oppveksten.
Den ble til slutt min, og her er den i trygge hender:)

Har også en syregrønn variant fra loppis.
Denne er mindre enn bollen fra mamma, og
egner seg derfor godt til lakriskarameller
eller andre søtsaker.




Her regner det så det spruter,
men det er en fin onsdagskveld likevel.
Kos deg der du er
og lev i nuet.

Klem 

Mona

2 kommentarer:

  1. Det synes jeg også:) De er i veldig god stand også, uten for mange riper og mye slitasje.

    SvarSlett