lørdag 31. mai 2014

Sukkertøyfarger eller knæsje fargeklatter..??


Sukkertøyfarger.
Fantastisk fint synes jeg.
Planen var å tone ned fargene her hjemme, og holde seg
til duse pasteller...


Men…
for en stund siden malte jeg en stol og et bord…
Nå lurer jeg på hva mer jeg kan male i denne fargen..


Digger denne fargen,
så mye at jeg må sette farge på flere ting.
Pastellene får vike igjen.
Kanskje jeg bare må innse at jeg ikke
er en pastelltjej..


Sorry for svensken,
men leser masse svenske bøker og magasiner.
Svenskene har de fineste ord,
som jeg blir fasinert av.

Som f.eks
-soptippen
-tjej
-tycker
-gillar
-loppis
-bestis
-råner
-kille

De svenske ordene bare spretter avgårde
med enorm positivitet.
Kanskje vi må fargeklatte det
norske språket litt også.

Ønsker deg en jättefin søndag :)

Kram :)




2 kommentarer:

  1. Hi hi- du er ei glad jente vet du og må ha glade farger da :)

    Enig - liker godt svensk jeg også og har veldig lett for å dette over på det svenske språket. Finn er rask ute da til å fortelle meg det...


    Ønsker deg en glad uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Utrolig herlig farge du har der og da,
    skjønner godt pastellene måtte vike.
    Enig med deg om artige svenske ord,
    det klinger mye morsommere.

    Fine sommerdager til deg!
    - AC

    SvarSlett