lørdag 24. mai 2014

Eltefri pizza

Etter å ha bakt x antall eltefrie brød,
fant jeg ut at jeg skulle teste ut eltefri pizza i dag.

I dag tidlig rørte jeg sammen:

600 g hvetemel
litt salt
1 1/2 teskje gjær
5 dl vann

Lot deign stå og heve under plast til i ettermiddag.
Tømte den ut på melet benkeplaten.


Strakk den ut og brettet den innover i ca 2 runder, før 
jeg snudde den opp ned.


Og dekket den med et håndkle.
Så fikk den ca 1 1/2 time med hvile.


Delte så deigen i 6 emner .


Lot de hvile ca 1 time til.
Det var ikke lurt å gjøre dette på bakepapir...
Bruk heller benken eller en stekeplate.


Løk er nesten det beste som finnes… :)


Jeg lagde porsjonspizzaer.
Her steker en pepperonivariant på 275 grader 
på nest øverste rille med varmluft på.


Skinke, sopp, løk, ost, chiliflakes...


Yammi, anbefales.
Bunnen ble sprø og fantastisk god.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar