lørdag 9. mars 2013

Lampeskatter og kommodefrustrasjon...

Her har det vært strålende sol i dag,
men jeg har prioritert å nyte
den innenfra. 
Har gått løs på støv og hundehår
med godt mot i dag.
Vaskevannet beviste at det var rett prioritering..
Omhyggelig vasking fører med seg
omrokkering av både det ene og det andre.
Har fått plassert messinglampene jeg 
fikk for litt siden:


De er ganske gedigne,
mulig det ble litt mye med begge to på kommoden,
men det lyser veldig fint der nå til kvelds.
Skal bytte ut sokklene på de,
men må en tur til - til Clas Ohlsson.
Tror det blir finere da "pæra" ikke sitter så langt fra lampefoten.

Vurderer etter mye om og men å legge kommoden ut for salg.
Den er arv etter mammas onkel,
jeg har hatt den hele mitt voksne liv.
Begynner å bli litt lei den...
Den er stor, tung, har store skuffer,
men de er upraktiske for oppbevaring.
Eneste plassen den kan stå på her i huset er der den står nå i stua.
Har vurdert å male den,
men den blir jo ikke noe mer egnet for oppbevaring likevel.
Ønsker meg et skap istedet med gode oppbevaringsmuligheter,
eventuelt stringhyller i full høyde med skap nederst.
Hmmmmm...??


Liker disse glasskuplene fra
Clas O som man bare setter en
liten halogenpære inni.


De lager fint mønster på vegger og tak nå da det er mørkt ute,
billige var de også.
79 kr pr stk tror jeg de kostet.


Messingen har inntatt kommoden for fullt.
Slitasjen på kommoden skyldes at
mammas onkel hadde vaskevannsfatet sitt
stående her.
Han startet nok hver eneste dag med morgenvasken
akkurat der lysestakene står nå.

Tror jeg har bestemt meg for å selge og starte jakten på skap...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar