lørdag 20. april 2013

Pai er enkelt og godt

Pai er kjekt å lage.
En fin måte å kvitte seg med 
ymse rester på.
Er bare fantasien som setter grenser
for hva man kan putte oppi.

Jeg lagde deigen av:
60 gr Meirismør
2 dl hvetemel
100 gr Cottage Cheese

Smuldret dette sammen, pakket deigen inn i plast
og la den i kjøleskapet en god stund
(minst 30 min).
Trykket deigen ut i en paiform og 
forstekte den ca 15 minutter på 200 grader.


Fyllte den med ting jeg liker og hadde i kjøleskapet:
skinke
purre
chili

Bruk det du har f.eks:
Pepperoni, salami, kylling, Chorizo, blomkål, broccoli,
tomat, løk, vårløk, paprika, jalapenos, sopp,
basilikum, spinat, persille, hvitløk,
bacon, mozarella osv...


Jeg liker at maten er hot, 
hadde denne skulle blitt servert til gjester
hadde jeg nok minsket litt på chilimengden
og fjernet frøene.


Vispet sammen 4 egg
 2 dl melk
og en dæsj med fløte.
Tømte dette over fyllet
og strødde revet ost over.
Stekte den i 35 minutter på
200 grader.


Dette var nok i lengste laget...
men slik går det da
jeg går ut og nyter en vinskvett i kveldssola
og lar maten seile sin egen sjø.

Startet forresten dagen med loppis-
skattene kommer i et senere innlegg:)

1 kommentar:

  1. Du burde sende med smaksprøve når du legger ut slike bilder.. jeg blir sulten!!

    God helg ;)

    SvarSlett