fredag 19. april 2013

Min bittelille Cathrineholmsamling

For veldig lenge siden (ca 10 år)
fikk jeg denne
Cathrineholm kjelen av en snill kollega.
Det var mitt første Cathrineholmobjekt.
Lykke:)


Den var stygg inni, men etter mange runder 
med vann og klorin ble den som ny.


Et par år senere fant jeg denne på en bruktbutikk.
Den er i fin stand og ble kjøpt for
en passende pris.


Enda et par år senere fant jeg denne som også er i fin
stand - kjøpt for 1/10 av hva som er vanlige priser
i dag...
Så finner jeg ingenting til vettug pris på
lenge lenge...
før jeg fant dette fatet og kanna i høst.


Kanna er misfarget inni og kan aldri brukes til noe 
annet enn pynt og blomstervase.
Men gøy å ha en slik likevel.
Denne samlingen min går veldig langsomt.
Er jo masse som ligger ute for salg,
men synes prisene er i drøyeste laget
for ting jeg absolutt ikke trenger.
Alt kan jo kjøpes for penger...
men synes det er morsommere da jeg finner 
billige skatter.
Derfor krysser jeg både fingre og tær for
at årets loppissesong skal bringe noen
flere Cathrineholm ting inn i hjemmet.

1 kommentar: