søndag 21. september 2014

Skatt fra pikerommet




I oppveksten dro jeg ofte på "storbyferie" til
tante og onkel i Lillestrøm.
Både høstferier, vinterferier og en uke i slengen i sommerferien
nøyt jeg storbylivet.
Jeg tok toget inn dit alene, det var peace of cake..
Måtte bare bytte tog på Årnes.. 

I Lillestrøm lå favorittbutikken.
"1000 ting" tror jeg den het.
Der hadde de alt av hot interiør.
Det var der jeg kjøpte denne svarte sykkelen.
Den hadde den fineste plassen på rommet mitt, 
og var vel det kuleste interiørobjektet tidlig på 80-tallet.
Sett fra øynene til en 10-åring ihvertfall.
Og jeg har den enda.
Takket være mamma som sparer på alt for mye,
og ikke kaster noe uten å spørre.
Har en rød tandem også,
den dukker nok opp her en dag.

Ønsker deg en flott ny uke!

2 kommentarer:

  1. Der har jeg vært også :) Men jeg tok bussen i fra Lørenskog- fikk egentlig bare lov til å gå til begynnelsen av Storgata der bokhandelen var. Elsket å være i den butikken :) Husker du rulletrappa og cafeen på Domus på hjørnet? og foto boksen som sto nede ved inngangen ? herlig med mimring. Nå er jeg helt sikker på at du er godt yngre enn meg- men kan jo være at de greiene var i både min og din tid. Født i 1967 jeg. Fin sykkel forresten og når kommer du i gang for fullt med planene dine ? Fint du er godt i gang- gleder meg til å se hele konseptet :)

    Ønsker den fine høstdager Mona

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  2. Ble overrasket selv vi over at vi klarte å komme på den tanken og i løpet av et døgn føle at det er det riktige. Spontane ? hm.... vi har bare så veldig på følelsen at vi begynner å bli ferdige her og at en ny fase begynner. Snakk om å stole på magefølelsen :)

    Takk for koselige og oppmuntrende ord inne hos meg :)

    God helg Mona

    Klem fra Monica

    SvarSlett