fredag 6. september 2013

Bukettkurs

I går kveld gjorde jeg noe 
som var fantastisk gøy.
Jeg gikk på bukettkurs på Vea i Moelven.


Kurset var i denne låven med utsikt over Mjøsa :)


Først hadde vi litt teori, og lærte om hvordan vi skulle starte da vi skulle lage en bukett.
De 3 første blomstene er viktig å holde riktig, for å ha noe å legge de neste
blomstene inn i buketten etter.
Hvis dette gjøres riktig vil det bli en spiral under knytepunktet.
Etter hvert knekte jeg koden og da var det bare å leke i vei.


Her er litt av blomstene vi kunne fråtse i.





Skjønner nå at jeg må få laget meg blomsterbed...



Jeg har vært litt hardhendt her ser jeg.
Dette var den første "buketten" jeg laget,
det vil si den første der jeg fikk til spiral under knytepunktet.


Dette er en av de to bukettene som ble med hjem.


Uvant mye farger for meg i en blomsterbukett,
men jeg torde slå meg løs, mikse og leke.

Kjempegøyal og lærerik kveld :)
Koste meg masse, og ble inspirert til hvordan jeg kan lage
fine buketter hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar