tirsdag 23. april 2013

De første vårblomstene...

Har kjøpt inn de første vårblomstene.
Hele 3 stemor.
Er fortsatt ganske
kaldt her på natta, 
så tror jeg kunne ventet 
en uke eller to.
Så inntil videre får de stå i stua
i et gammelt vaskevannsfat.
Må kjøpe blomsterjord også..




Disse er dyrket frem på en lokal gård,
av noen som driver
et lite "gartneri" på hobbybasis.
Så jeg får prøve og gi de den kjærligheten
de fortjener.

I ettermiddag har jeg bakt enda en pai, 
den forrige forsvant på et blunk.
Oppskrift finner du her:
Den jeg laget i dag ser
ut til å vare litt lenger.
Så da blir det
gooood lunsj på jobb i morgen.
Paistekingen førte til brannsår
på hånda..
AUUU
Paiformen sklei da jeg skulle ta den
ut av steikovnenen og jeg klarte
å slenge hånda inn i ene siden på ovnen.
Vips to stk brannsår.
Klønete - neida.

Rørte sammen en kladdkake mens paien stekte.
Den er blitt skikkelig pop.
Enkel å lage og smaker helt fantastisk.

Scorer bra med husmorpoeng
på bakedilla jeg
har for tida.
Hjemmelaget fra bunnen av smaker
helt klart best.
Ikke tar det så lang tid
å lage noe godt heller.

Ønsker deg en fin kveld:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar