tirsdag 22. januar 2013

Så samler jeg på Sissel servise fra Figgjo.

Synes dette er så fint,
men har egentlig bestemt
meg for ikke å spare på
gammelt middags/kaffeservise.
Mesteparten av det krakeleres jo i oppvaskmaskin.
Jeg sparer 
på Iittalas sitt Teema i hvitt.
Det er enkelt, tidløst, passer til alt og
kan kjøres i oppvaskmaskinen.

Tror likevel jeg har gått på en samlesmell igjen.
Kom over disse 3 delene
hele og fine på en lokal bruktsjappe.


Til den nette sum av 250 kr.
Mr Altmuligmann synes ikke dette var et kupp,
men jeg boblet over av begeistring.


Så da ble det som det ble...
Nå samler jeg på Sissel,
men det skal skje saaaaakte.
Ikke noe impulshandling på facebook eller finn.
Postens portotakster er rå.
Ikke noe Sisselhandling på Vikingskipet, 
der er det overpriset.
Skal bare kjøpe det jeg finner som er
billig i mine øyne -
(ikke mannens).


Så nå blir jeg sikkert enda
mer desperat og vill i blikket
på vårens loppiser.
Må bare bestemme meg for hvordan jeg
skal prioritere jakten på:
Emalox, Hadeland vaser, Sissel,
retro lamper osv osv...


Tror også jeg skal være
så "gal" at jeg skal
kaste meg over Sissel i alle farger.
Mixe og matche det jeg finner - billig....

Blir det helt feil, finnes det
vel flere samlere der ute
som gjerne handler på face og finn...
Og synes de gjør et kupp.
Det har nemlig jeg også gjort...
Portoen kom på 460 kr -
Tror og håper jeg  ikke
 har driti meg loddrett ut...
PS - jeg har ikke kjøpt Sissel servise.

Ellers fyres det i ovnen - gradestokken viser -22,6.

Ha en fin kveld :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar