søndag 27. juli 2014

Sommer på Bjerkesmoen

Herlig sommer med masse sol og varme.


Litt terrassepynt.


Tranene kommer tilbake hvert år.
De bor bortpå myra her.
Hver morgen inntar de frokosten i åkeren.




Blomstene trives i varmen :)



Årets andre korianderplante.
Den første blomstret og ble helt forvokst,
da tror jeg den er ubrukbar.
Eller tar jeg feil?


Har gravd ned rammer av impregnert tre
og fyllt opp med jord.
Sådd diverse frø.
I den første her ble det litt vel tett.
Sådde BurtsBees blomsterfrø som jeg fikk på jobben +
ringblomster.
Frøene fra BurtsBees skal tiltrekke seg biene og være med på å holde de i live.


Spiseklare ertebukker


Sår salatfrø med 2-3 ukers mellomrom,
da finnes det alltid spiseklar salat i hagen.

1 kommentar:

  1. Traner er så flotte :)

    Nå er det solsikketid - strødde en haug med frø rundt her i våres og spent på hvor mange som dukker opp. Smart med salat dyrking :) Jeg er ikke noe flink til å spre de godt nok så jeg får alt i en dynge. Men som det vokser !

    Har ikke peiling om den korianderen

    Ha fortsatt en fin sommer Mona- vi har hele august igjen :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett