søndag 12. august 2012

Nesten julekveld en helt vanlig søndag i august

Tidligere i uka kom en kamerat innom med dette fine ildfaste fatet fra Figgjo.
Ettersom jeg sparer på gammelt "skrot" regnet han med at jeg ville ha dette.


Selvsagt ville jeg det. 
Ikke nok med det, han hadde garasjen full av skrot som skulle kastes, og 
jeg ble invitert på skattejakt.
Så jeg droppet både loppis og auksjon i dag pga denne skattejakten og ikke
minst pga av sommerværet som har inntatt østlandet.


Dette fikk bli med hjem.


En haug med Norgeslass. De fleste er på 2 liter og har grønnskjær.


Hele 4 trekasser. 2 fra Vinmonopolet, 1 fra Hamar bryggeri og 1 fra Elverum bryggeri.
Aner ikke hva jeg skal bruke alle til, men kjekt og ha.


Støvete lykke.


Denne kassen har inneholdt vekt og lodd og blitt brukt i en gammel lokal butikk.
Mr Handyman skal prøve og fjerne den delen i bunnen med hull, slik at bare
kassen blir igjen. Lurer på når det skjer... Er sikkert bare og smøre seg med tålmodighet.


Nyvaskede glass. Lurer på hva jeg skal gjøre med alle disse.
Må ratt dele med noen, men de er i hvertfall reddet fra og havne i en glasscontainer.


Jeg som har ønsket meg en trekasse, nå har jeg 4:-)
Forresten noen som vet hvor de selger orange eller røde hjul?


Hmmm, 4 emaljerte vaskevannsfat har jeg også reddet. Men har ikke hytte, og heller ikke utedass.
Jaja, den som sparer den har.
Ønsker meg en sommarstuga i Sverige en vakker dag.
Da kan jeg sikkertt bruke et der, og har bare 3 til overs.


Ellers har jeg kost meg i sola, og løst mordgåter med Henning Mankell.


Og nytt en rødvinskvett.
Herlige søndag.... er stor fan av søndager, men denne var optimal.

Mona

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar