lørdag 19. april 2014

Pizzasnurredilla

Har for tiden dilla på pizzasnurrer.
Blandingen av gjærdeig og smeltet ost er perfekt.
"Alt" smaker bedre med ost på.



Her har jeg brukt en annen oppskrift enn tidligere.

4 dl melk
25 gram fersk gjær
litt salt
bittelitt sukker

Has i bollen på kjøkkenmaskinen.

Tilsett mel
-her brukte jeg ca 50/50 med
hvetemel og fullkornsmel.
Bare tømte oppi litt av hvert til deigen ble smidig og fin.

75 gram mykt Meirismør
eltes inn til slutt.

Bruker å la kjøkkenmaskinen jobbe litt,
imens rekker jeg en dusj eller litt forefallende husarbeide..
Fyller varmt vann i kjøkkenkummen og setter bakebollen på en rist over.
Lar den heve til dobbel størrelse.

Deigen rulles ut til et rektangel.

Peppes ferdige Pizzasaus er fin å bruke hvis man ikke gidder å koke sin egen.
Jeg smører den utover.
Strør over godt med Chili Flakes.
Da blir det hot og godt.
Legger skinke utover.
River ost over.
Ruller sammen til en lang pølse,
og skjærer i biter som legges til etterheving på stekebrett.

Stekes på 225 grader i 17 minutter, 
varierer sikkert litt fra ovn til ovn..



2 kommentarer:

  1. Det er skikkelig godt :) Hot er godt. I morgen kommer det noen hit på kvelden og da tenkte jeg å lage oste/skinkehorn, veldig greit i grunn !

    Ønsker deg en herlig uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Spennende :) Men har ikke fått noen Pm altså- bare til orientering :)

    God natt klem eller God morgen fra Monica

    SvarSlett