mandag 28. januar 2013

Fra LP´er til Spotify

Jeg vokste opp med LP´er og kassetter.
Fikk min første egne kasett da jeg var 6 år.
KISS - det var stor stas
Så kom CD´ene,
jeg solgte platene
ga bort og kastet kassettene.
Kjøpte CD´er nye og 
brukte, mye av de bandene
jeg hadde hatt på LP.
Så kom Spotify og Youtube...
CD´ene støver ned,
noen blir kanskje spilt 
hvis vi har party,
men stort sett er det Spotify som blir brukt da og.
Planen var og rippe en del til 
MP3´er,
men det kokte bort.
I helga tok jeg valget,
pakket ned nesten alle CD´er.
Resterende fikk plass i
denne trekassa.
Jeg gikk fra alfabetisk sortert, til tilfeldig puttet ned i kassa.
Her er mine 
favoritter,
mine rockehelter,
komprimert til det minimale.


Gir siste rest av rocken min et halvt år.
Hvis det ikke er mye bevegelse her
pakkes dette ned også.
Men til forskjell fra tidligere
skal ingenting selges, ingenting kastes,
alt skal spares i plastkasser innen rekkevidde.
I tilfelle rottefelle vi har nasch og nettet er nede:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar